XLI Festiwal Kapel i Śpiewaków Ludowych

Skomentuj (15)

Wakacje w Kazimierzu od ponad czterdziestu lat zaczynają się na ludowo. I tym razem 22 czerwca Miasteczko znów rozbłyśnie wielobrawnymi ludowymi strojami i rozbrzmi muzyką naszych pradziadów.

Już od ponad czterdziestu lat Wojewódzki Ośrodek Kultury w Lublinie organizuje Festiwal Kapel i Śpiewaków Ludowych, którego celem jest przegląd, ochrona i dokumentacja tradycji autentycznego repertuaru, stylu muzykowania i śpiewu ludowego a także popularyzacja tych tradycji w społeczeństwie.

Program Festiwalu 22 - 24.06.2007r.


22 czerwca, piątek

9.00 – Ogólnopolskie Seminarium folklorystyczne na temat: Muzyka jako uniwersalna potrzeba człowieka a jej lokalne ekspresje w muzycznych folklorach
11.00 Uroczyste Otwarcie Festiwalu – Duży Rynek
– Koncert konkursowy
13.30 – Koncert kapel, warsztaty taneczne
15.00 – Konkurs Duży – Mały
17.00 – Zespół Obrzędowy z Talczyna - "Sobótki"
Polski Zespół ze Strzelczysk k/ Mościsk Ukraina
18.00 – Koncert konkursowy
21.00 – Ognisko w ruinach Zamku dla uczestników Festiwalu

23 czerwca, sobota

9.00 –
Otwarcie Jubileuszowych 40 Targów Sztuki Ludowej – Duży Rynek
10.00 – Koncert konkursowy
13.30 – Koncert Kwartetu bandurzystek ze Lwowa
14.15 Widowisko "Raiby" fragment wesela kurpiowskiego Kurpiowski Zespół Folklorystyczny Carniacy
15.00 – Konkurs Duży – Mały
16.00 – Koncert konkursowy
20.00 – Zabawa ludowa – z udziałem kapel festiwalowych i zagranicznych z Litwy, Węgier i Ukrainy

24 czerwca, niedziela

9.00 –
Targi Sztuki Ludowej i koncert kapel zagranicznych – Duży Rynek
10.00 – Korowód zespołów i koncert laureatów Festiwalu
13.00 – Msza Św. w intencji uczestników Festiwalu transmitowana przez TVP Polonia
14.30 – Koncert „Lubelszczyzna żegna gości festiwalowych”

Współorganizatorzy Festiwalu
Starosta Puławski
Burmistrz Miasta Kazimierz Dolny
Zarząd Główny Stowarzyszenia Twórców Ludowych
Kazimierski Ośrodek Kultury

źródło: Wojewódzki Ośrodek Kultury w Lublinie

 

Skomentuj


Dodane komentarze (15)

  • Paulina
    Jestem co roku na Festiwalu Kapel i Śpiewaków - to piękna impreza! Dzięki tym wspaniałym ludziom, którzy pamiętają stare pieśni i muzykę ludową może nie zaginie nasza tożsamość? W dobie globalizacji istnieje takie niebezpieczeństwo. Chylę czoła przed tymi wspaniałymi, upracowanymi, starszymi ludźmi którzy nam to prezentują i dostarczają wspaniałych wzruszeń. Przykro mi,że ludzie którzy tego nie rozumieją wstawiają obraźliwe komentarze - na pewno oni nie znają wartości kultury ludowej. Wielkie dzięki organizatorom Festiwalu! Do zobaczenia dzisiaj na Rynku w Kazimierzu! Będę tam nawet jak będzie lało!!
  • BOGUMIŁA (gość)
    Mowie wam jaki czad. kaziemierz To piekne miejsce. Mój zespól zdobyl trzecia nagrode,. ale CZAD. ciesze sie, że poznalam wielu wspanialych ludzi a zwlaszcza jedna magiczna osobę.
    Buziaki i polecam wszystkim Kazimierz i oczywiście coroczny festiwal
  • zdzisław paszkwil (gość)
    ciekawie.
  • Maria Paczwa (gość)
    Było the best
  • impuls (gość)
    Witam Moim zdaniem taki komentarze o bezebnych uczestnikach festiwalu sa nie na miejscu
    Lepiej niech te osoby przyjrza sie lepiej sobie.Ci ludzie poza ciezka praca maja jeszcze sile
    na proby i podtrzymywanie kultury.Ciekawe co bedzie gdy ich zabraknie .W dzisiejszych czasach ludzie nauczyli sie tylko widziec bledy i niedociagniecia u innych.Jak tylko ktos cos zacznie robic to zaraz komus innemu to sie nie podoba.Dziekuje i pozdrawiam wszystkich uczestnikow festiwalu
  • karolinka z hamernika (gość)
    super festiwal :) zdobyłam wyróznienie jako solistka w śpiewie :) strasznie sie ciesze :)
  • Nat@ (gość)
    My też byliśmy W Kazimierzu I zajelismy 1 miejsce
  • wio
    Bezzębne baby,to hit festiwalowy...ale nigdy nie było takich bezzębnych i tyle - to komisja powinna ogłosić i stworzyć koncert lamentów bez zebnych - napewno to nie świadczy dobrze o naszj dbałości o wizerunek - a w kulturze ludowej,zawsze to było ważne i możne - piekno.Coś sie popsuło w w babach,byle jak,byle w Kazimierzu...ani się śmiać ani płakać Ludzie....
  • Anonim (gość)
    IMPREZA WSPANIAŁA ALE DLACZEG NIEMOŻNA WYDRUKOWAĆ PROGRAMU. WIELE OSÓB SIĘ INTERESUJE SZTUKĄ LUDOWĄ I CHCIAŁEM WYDRUKOWAĆ I ROZWIESIĆ W POWIECIE .POZDRAWIAM MIREK
  • spiewak ludowy (gość)
    byle dziewczyny byly mało oporne....
  • ek (gość)
    esteto,

    jaki lud takie zeby :) Jak ktoś ma wszystkie to moze fałszuje!? To jest specyficzna muzyka. NIe mozna jej spiewac całą gębą (pełną zębów) ;)
  • Ulcia (gość)
    W tym roku mnie to ominie ;/ale w sierpniu urlopik sie zapowiada :))))
  • esteta (gość)
    Prosze, niech jakas komisja zweryfikuje ,aby nie wystepowali spiewacy bez zebow
  • Agnieszka R (gość)
    Fajnie !!!!!!Sami jedziemy w kategori Duzy MAŁY .....Z FILIPOWA JESTESMY
  • AU (gość)
    Piekny PLAKAT i ta ,, PYZA NA POLSKICH DROZKACH ,, co roku macie piekne plakaty , ale tan trafil do mnie szczegolnie .........jest tak wymowny POLSKI - patrzac na niego slychac muzyke :)
    a swoja droga to WIELKIE UKLONY DLA WSZYSTKICH WYKONAWCOW ZESPOLOW I SPIEWAKOW LUDOWYCH TRADYCJI NASZEJ MUZYKI I KULTURY :) ORGANIZATOROM WIELKIE DZIEKI ZA CALA PRACE W TRZYMANIU TYCH TRADYCJI PRZEZ TYLE LAT I JESZCZE WIELE PRZED WAMI GRATULACJE :) A KAZIMIERZ KAZIMIERZANON PODZIEKOWANIA ZA TO ZE U WAS SA TE FESIWALE :) zapytam moze kto odpowie -czy beda inne przedmioty do kupienia zdobione tak jak PLAKAT warto by bylo aby tego duzo bylo na roznych pamiatkowych przedmiotach - jak chusteczki, kubeczki ,znaczki itp. ;) pozdrawiam;)

Mapa


Zobacz także

Najbliższe oferty specjalne

Weekend listopadowy 11-15 listopada 2021 to dobry moment na krótki wypad za miasto. Zrelaksuj się w jednym z naszych obiektów. Zobacz oferty specjalne przygotowane na ten czas.
Przyszłości nie przepowiadamy, ale możemy pomóc Ci zorganizować niezapomniany wyjazd Andrzejkowy. Sprawdź naszą ofertę noclegową przygotowaną specjalnie na Andrzejki 2021.
Pokaż stopkę