Promocji miasta ciąg dalszy

Udostępnij ten artykuł

Kolejne spotkanie dotyczące strategii marki Kazimierz Dolny poświęcone prezentacji założeń przedstawionych w opracowaniu „Plan promocji zawierający Strategię Marki Kazimierz Dolny” odbyło się 11 stycznia w sali kolnferencyjnej SARP-u w obecności władz miasta i Urzędu Marszałkowskiego.

W roku ubiegłym władze Kazimierza Dolnego złożyły wniosek w ramach działania 2.4 B Marketing gospodarczy Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego 2007 - 2013 o przyznanie środków na realizację projektu „Marka Kazimierz Dolny narzędziem promocji gospodarczej gminy i regionu". Wniosek został rozpatrzony pozytywnie, dzięki czemu miasto uzyskało fundusze na promocję. Celem projektu, którego realizacja przewidziana na lata 2010 – 2011 kosztować będzie 350 tys. zł,  jest kampania promocyjna Kazimierza Dolnego i jego okolic w kraju i za granicą zachęcająca inwestorów do aktywności gospodarczej na tym terenie.


Akcja promocyjna miasta już się rozpoczęła. Od listopada 2010 w Radiu ZET co tydzień w każdy wtorek usłyszeć możemy audycje o nadwiślańskim Miasteczku. Ich tematyka jest bardzo różnorodna. Była już mowa m.in. o historii Kazimierza Dolnego, o tym, jak wygląda miasto poza sezonem, o kazimierskich legendach oraz o marce Kazimierz Dolny. Audycje zakończą się w październiku tego roku.

 

11 stycznia w spotkaniu poświęconym prezentacji założeń przedstawionych w opracowaniu „Plan promocji zawierający Strategię Marki Kazimierz Dolny” uczestniczyli przedstawiciele władz miasta i Urzędu Marszałkowskiego oraz mieszkańcy. Zebranym przedstawiono główny kierunek strategiczny wyznaczony dla marki Kazimierz Dolny wraz z założeniami Planu Promocji. Zapoznano też z definicją „marki” oraz pomysłami na to, jaką marką jest Kazimierz, jak tę markę wzmocnić. Zaprezentowana została wizja „dwóch Kazimierzy” – jednego, który znają wszyscy (Rynek, ogródki, spacer nad Wisłą itd.) oraz drugiego, który mógłby zachwycić i oczarować, gdyby tylko mu na to pozwolić (Taki Kazimierz ukazuje obraz Antoniego Michalaka „Bajka o szczęśliwym człowieku”). Co zrobić, by szersze grono mogło dostrzec w Kazimierzu Dolnym tą drugą twarz?

 

- Ten „drugi Kazimierz” wymaga od nas zaangażowania, bywania w Miasteczku nie tylko w sezonie, ale także w innych porach roku i różnych okolicznościach. Dobrze jest poznawać go również poprzez jego piękne okolice. A wtedy dostarcza nam znacznie więcej, niż odczucia „neutralnego” turysty i obserwatora. Miasteczko na niejednego z nas działa tak, że potrafi otwierać nasze zmysły, nie tylko wzroku, gdy kontemplujemy piękno natury, zabytków, dzieł sztuki, ale i wszystkie inne – stymulując doznania smakowe, słuchowe (poprzez muzyczną stronę miasta), jednym słowem – rozbudza naszą wrażliwość i wyczulenie na poszukiwanie głębszych wartości. Ten „drugi” Kazimierz – będący rdzeniem marki miasta - daje nam również okazję do uwolnienia się, oswobodzenia z rzeczy, które na co dzień nas wiążą, wbijają w uniformy, schematy, konwenanse – mówi Dorota Szczuka.


Prowadzący spotkanie: Dorota Szczuka z Urzędu Miasta oraz Piotr Lutek z Kancelarii Doradczej Synergia zapewniają nas, że pomysłów na to jest wiele.  Chcieliby między innymi stworzyć w Miasteczku Muzeum Szczęśliwego Człowieka i Targi Sztuki Wszelakiej. Czy te pomysły mają szansę na realizację? Opinie są podzielone.


Prezentacja, która miała ukazać wdrażanie promocji miasta w życie, była bardzo krótka, co wzbudziło niezadowolenie przybyłych. Organizatorzy spotkania tłumaczyli jednak, że projekt jest bardzo obszerny i całościowe jego ukazanie zajęłoby kilka godzin. Dokument przygotowany przez Kancelarię Doradczą Synergia dotyczący Planu Promocji Kazimierza Dolnego dostępny będzie jednak dla wszystkich zainteresowanych w Urzędzie Miasta. Streszczenie strategii marki Kazimierz Dolny zamieszczone zostanie również na stronie internetowej urzędu, co nastąpi w ciągu najbliższych kilku dni, jak zapewnia Dorota Szczuka, inspektor ds. Promocji i Dziedzictwa Kulturowego w Urzędzie Miasta w Kazimierzu Dolnym.

W planach jest kolejne spotkanie w sprawie marki Kazimierz Dolny, o czym poinformujemy.

Data publikacji:

Autor:

Komentarze