Kazimierz promuje się sam

Udostępnij ten artykuł

Kazimierz promuje się sam (?) To hasło, pokutujące przez długi czas w Miasteczku, na szczęście odchodzi już - miejmy nadzieję - do lamusa wraz z pojawieniem się w Miasteczku inspektora ds. promocji i dziedzictwa kulturowego przy Urzędzie Miasta w Kazimierzu Dolnym.

W kazimierskim Urzędzie Miasta niedawno utworzono stanowisko do spraw promocji i dziedzictwa kulturowego. W ubiegły wtorek w Kolegium Sztuk Puęknych odbyło się spotkanie z mieszkańcami Miasteczka, podczas którego zaprezentowano strategię promocyjną Kazimierza Dolnego w kraju i zagranicą. Podczas spotkania,  w którym uczestniczyli także przedstawiciele władz samorządowych z burmistrzem Grzegorzem Dunią na czele, zajmująca się sprawami promocji i dziedzictwa kulturowego Kazimierza – inspektor Dorota Szczuka przedstawiła program działań.

Miasteczko będzie prezentowane w mediach i na targach turystycznych w kraju i zagranicą jako miejsce bogatego dziedzictwa kulturowego, miasto kultury, sztuki, ważnych wydarzeń artystycznych, miejsce nierozerwalnie związane z przyrodą i Wisłą. Podkreślać to będzie logo promocyjne Kazimierza, na które właśnie teraz został ogłoszony konkurs, a także nowe imprezy kulturalne. Miasto m.in. chce w miesiącach wakacyjnych uczcić szczególnie 100 –lecie pierwszego pleneru malarskiego w Kazimierzu Dolnym, w czerwcu – zaprosić na Świętojańskie Wianki połączone z Festiwalem Światła i Smaku, w grudniu – na Jarmark Bożonarodzeniowy. A za rok 4 marca w dzień imienin Kazimierza – na Święto Miasta.

W najbliższym czasie w kwietniu w czasie Międzynarodowego dnia Ochrony Zabytków, a potem w czasie wrześniowych Europejskich Dni Dziedzictwa Kulturowego Miasto promować będzie zabytki, w tym znajdujące się na terenie gminy trzy zamki – w Kazimierzu, Bochotnicy i… ślady po zameczku w niedalekim Witoszynie.

To tylko niektóre z zaprezentowanych podczas wtorkowego spotkania pomysłów. Zebrani pozytywnie ocenili inicjatywę powołania stanowiska ds. promocji i dziedzictwa kulturalnego, podkreślając jednocześnie, że budżet przeznaczony na promocję miasta jest jednak zbyt skromny zarówno w odniesieniu do potrzeb, jak i do zaprezentowanego programu. Miasto jednak liczy w tej kwestii na współpracę z kazimierskimi hotelarzami i wszystkimi, którym zależy na promocji Kazimierza. Pierwszą taką wspólną inicjatywą ma być folder prezentujący atrakcje Kazimierza na sezon jesień – zima 2009 / 2010.

 

Teraz rzeczywiście Kazimierz promuje się sam - samodzielnie kreując swój wizerunek.

Data publikacji:

Autor:

Komentarze