E-administracja w kazimierskim magistracie

Udostępnij ten artykuł

Rada Miejska w Kazimierzu Dolnym podjęła uchwałę w sprawie realizacji projektu dotyczącego rozwoju usług elektronicznych na terenie gminy. Czy ta decyzja ułatwi komunikację pomiędzy magistratem a mieszkańcami? 

Mieszkańcy gminy Kazimierz Dolny już niedługą będą mogli komunikować się z Urzędem Miasta bez wychodzenia z domu. Wystarczy dostęp do Internetu. Elektronicznie pobierzemy i wypełnimy potrzebny formularz, zapłacimy podatek czy opłatę za wywóz nieczystości. A dodatkowo będzie można sprawdzić, czy nie mamy żadnych zaległości w płatnościach. Wszystko dzięki realizacji projektu dotyczącego rozwoju usług elektronicznych.

 

Po szczegółowym zapoznaniem się z tematem oraz dyskusji podczas wspólnego posiedzenia komisji Rady Miejskiej radni podjęli uchwałę w sprawie wyrażenia zgody na przystąpienie gminy Kazimierz do realizacji projektu pod nazwą „Rozwój usług elektronicznych na terenie Miasta Krasnystaw, Gminy Miejsko - Wiejskiej Kazimierz Dolny i Gminy Miejsko -Wiejskiej Bełżyce”.

 

Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej - z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i zakłada on wdrożenie elektronicznych usług publicznych. Podjęta uchwała była konieczna do złożenia wniosku aplikacyjnego w konkursie zamkniętym ogłoszonym przez Zarząd Województwa Lubelskiego w ramach RPO WL na lata 2016 -2020. Termin składania wniosków mija 14 października. 

 

- Gmina Kazimierz Dolny chce uruchomić e-usługi dla mieszkańców na wysokim poziomie dojrzałości cyfrowej, zapewniającym interakcje dwustronne klient – urząd, jak też możliwość dokonywania transakcji i personalizacji usług – mówi Małgorzata Kuś, sekretarz kazimierskiego magistratu. – Projekt zakłada wdrożenie e-usług takich jak m.in.: aktywne formularze, e-płatności czy modernizacja obecnego programowania. Ale także zakup sprzętu niezbędnego do ich uruchomienia, dedykowanych programów dziedzinowych, wymianę starych komputerów czy stworzenie punktów wydawania profili zaufanych. 

 

W ramach projektu planowane jest także stworzenie portalu prezentującego zdigitalizowane osoby z archiwum miasta oraz Internet dla urzędu, czyli stworzenie komunikacji wewnętrznej. Jak argumentują urzędnicy, wymienione wyżej wdrożenia pozwolą mieszkańcom gminy Kazimierz na załatwienie wielu spraw poprzez Internet, bez wychodzenia z domu, co w dzisiejszych czasach jest naprawdę ważne i wręcz standardowe.

 

Uchwała zawiera także deklarację zabezpieczenia środków finansowych na realizację projektu w roku 2016 i latach kolejnych. Całość projektu wynosi 5 356 417,97 zł, z czego koszt inwestycji w Kazimierzu to 1 148 972,61 zł. Jednak projekt w 85% ma zostać dofinansowany, wkład własny poszczególnych partnerów wynosi jedynie 15%. 

 

Jak czytamy w Biuletynie Informacji Publicznej, w przypadku otrzymania dofinansowania dla Kazimierza kwota wkładu własnego wyniesie 172 346, 89 zł. 

 

Data publikacji:

Autor:

Komentarze