Dobra marka

Udostępnij ten artykuł

O Kazimierzu Dolnym słyszał chyba każdy. Nawet jeśli nie było mu dane gościć w Miasteczku, zapewne wiele o nim wie. Co można więc  zrobić, by Kazimierz jeszcze bardziej wypromować?

Władze Kazimierza Dolnego złożyły wniosek w ramach działania 2.4 B Marketing gospodarczy Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego 2007 - 2013 o przyznanie środków na realizację projektu „Marka Kazimierz Dolny narzędziem promocyjnym gminy i regionu". Jeśli wniosek zostanie rozpatrzony pozytywnie – a są na to spore szanse, to na zewnętrzną promocję Miasteczko otrzyma prawie 300 tys. zł. Jednak na ostateczną decyzję przyjdzie nam jeszcze poczekać kilka miesięcy.


- Łączna suma wniosków złożonych przez samorządy nie przekroczyła przewidzianych na ten cel środków finansowych – mówi Dorota Szczuka, inspektor ds. Promocji i Dziedzictwa Kulturowego w Urzędzie Miasta w Kazimierzu Dolnym. - Jeśli więc wniosek nie ma jakiś karygodnych błędów, jest duża szansa, że te pieniądze dostaniemy.

Dzięki realizacji wniosku będzie można promować nie tylko sam Kazimierz Dolny, ale również cały region. W planach jest wykonanie m.in. oceny marki oraz wizerunku miasta i przeprowadzenie pewnych badań, które podpowiedzą, w jaki sposób dążyć do popularyzacji miasta. Być może okaże się, że istnieje możliwość wykorzystania nowych gałęzi gospodarczych…

Kazimierz Dolny to jednak przede wszystkim turystyka, to artyści i sztuka. Może więc dzięki temu projektowi miasto zyska nowych inwestorów, może zainteresuje swym potencjałem ludzi z zewnątrz. Nic nie stoi na przeszkodzie, by stworzyć warsztaty czy szkołę artystyczną, klimat jest jak najbardziej odpowiedni.

- W projekcie jest wiele ciekawych pomysłów, jednak jeszcze za wcześnie, by o tym mówić – mówi Dorota Szczuka.

Do budowania wizerunku marki bez wątpienia potrzebne będą agencje reklamowe, co oznacza spore koszty. Dlatego tak ważny jest ten wniosek i jego pozytywna ocena. Opracowanie strategii marki, działania z zakresu public relations, system identyfikacji wizualnej Kazimierza Dolnego czy audycje radiowe, to tylko kilka z pomysłów, jakie mogą być zrealizowane.

Czy jednak to pomoże zwiększyć liczbę miłośników Kazimierza Dolnego? Czy wprost przeciwnie, gdy ilość turystów wciąż będzie rosła, ci, którym zależy na odpoczynku i spokoju, porzucą Kazimierz dla innego, równie pięknego, a jednak jeszcze nie tak bardzo popularnego miejsca?.. Czas pokaże.

Data publikacji:

Autor:

Komentarze