Szkoła Dialogu

Udostępnij ten artykuł

„Szkoła Dialogu” to program edukacyjny, którego celem jest poszerzanie wiedzy uczniów na temat wielowiekowej obecności Żydów w Polsce oraz ich wkładu w rozwój społeczny, kulturalny i gospodarczy naszego kraju. Uczestniczą w nim kazimierscy gimnazjaliści.

W dniach 11 i 12 marca grupa 25 uczniów klas drugich gimnazjum z Gminnego Zespołu Szkól uczestniczyli w pierwszym etapie projektu Szkoła Dialogu. W ramach programu młodzież pod kierunkiem trenerów Forum odkrywa historię przedwojennej ludności żydowskiej w swojej miejscowości oraz samodzielnie przygotowuje projekt, który ma na celu jej upamiętnienie.

Następne zajęcia przewidziane są na kwiecień, wówczas uczniowie będą samodzielnie prezentować główny efekt swojej pracy, którym ma być oprowadzenie swoich kolegów po „Szlaku pamięci kazimierskich Żydów”

Organizatorem projekty jest Fundacja Forum Dialogu Między Narodami. Jest to organizacją pozarządową zajmującą się działalnością na rzecz zbliżenia pomiędzy Polakami a Żydami, przeciwdziałaniem przejawom antysemityzmu i ksenofobii, a także edukacją na rzecz tolerancji. Forum realizuje swoje cele poprzez seminaria, wystawy, publikacje i programy wymiany, skierowane do młodzieży i środowisk opiniotwórczych.
 
- Forum Dialogu Między Narodami od lat umożliwia Polakom i Żydom wzajemne poznanie się i zrozumienie ponad historycznymi podziałami. Tylko dzięki takim działaniom możemy otworzyć nowy rozdział we wzajemnych relacjach obu narodów – tak ocenia działalność Forum Władysław Bartoszewski, były Minister Spraw Zagranicznych RP, Sprawiedliwy Między Narodami, Honorowy Obywatel Państwa Izrael.
 
Szkoły uczestniczące w programie otrzymują tytuł „Szkoły Dialogu". Jest on przyznawany na rok, a kryterium jego otrzymania jest udział uczniów w czterech warsztatach edukacyjnych składających się na program „Szkoła Dialogu" i prowadzonych przez doświadczonych trenerów Forum. Koordynatorem projektu z ramienia Gminnego Zespołu Szkół w Kazimierzu jest nauczyciel historii i wiedzy o społeczeństwie Marcin Pisula.

 

Tekst i foto: Marcin Pisula

 

Data publikacji:

Autor:

Komentarze